Ezeket a hibákat ne kövesd el, ha céget alapítanál


A cégalapítás – különösen azok számára, akik képzettség, előzetes valamilyenfajta ismeret nélkül akarnak belevágni – kínkeservesen nehéz lehet. Éppen ezért fontos, hogy jól gondoljuk át a dolgokat, mielőtt komolyabb összegeket beleölünk a cégbe.

Először is nagyon fontos, hogy ne egyedül vágjunk bele a cégalapításba – különösen nehéz, ha nincs olyan cégtárs, akivel meg tudod vitatni az ötleteidet, vagy akivel meg tudod osztani a kezdeti nehézségeket, amikor nincs melletted senki, aki megakadályozná, hogy rossz döntéseket hozz.

Nyilván a cégalapítást megelőzi egy fantasztikusnak vélt ötlet, de sok esetben nem válik be az, amit első körben elképzeltünk, vagy nincs piaci igény arra, amiről azt hittük, hogy lesz rá kereslet. Ha valóban célunk a cégalapítás, akkor nem szabad makacs módon ragaszkodnunk az eredeti elképzelésünkhöz. Ez a rugalmasság a felülvizsgálással és újratervezéssel, avagy a validációval és a pivotálással.

Találjuk meg az arany középutat, és akkor indítsuk el a céget: azaz nem kell szükségszerűen halogatni a termék piacra bocsájtását, csak mert nem tökéletesítetted még. Elég, ha egy 85%os stádiumban van a szolgáltatás, mikor piacra dobod, a folytatás pedig a tökéletesítés és a továbbfejlesztés lesz. Az, hogy már a piacon van a termék motiválni fog a folytatásban, az pedig, hogy folyamatos javulás van, motiválni fogja a vásárlókat. A halogatás ellentéteként az sem előnyös, ha elhamarkodod az indulást, és tulajdonképpen olyan kezdeti stádiumban dobod piacra a termékedet, hogy az még kiábrándító, és használhatatlan. Ha így teszel, elrémítheted a lehetséges vásárlóidat is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.