Google Shopping vagy szöveges hirdetés?


Google Shopping

A Google Shopping és a keresőhirdetések mind a Google Ads hirdetési eszközei, mégis nem mindegy, hogy melyiket mire használjuk. A céljuk ugyanaz: releváns forgalmat irányítsanak az általunk beállított weboldalra.

PPC alapon működnek, tehát a feladónak kattintásonként kell fizetnie a szolgáltatásért. A hirdető mindkét esetben meghatározhatja, hogy mennyit hajlandó költeni a hirdetésekre, a keresőmotor pedig ennek megfelelően listázza azokat. Tehát, ezekből a szempontokból a Google Shopping és a szöveges hirdetések hasonlóak. Miben különböznek akkor?

Elsőként, a felhasználók másképp látják ezeket a hirdetéseket. A Google Shopping-nak a hirdetései vizuális reklámok, tehát képekként jelennek meg előttünk. A hagyományos szöveges hirdetések általában a keresi eredmények elején és végén találhatóak, és vastagon fölé van írva, hogy ‘hirdetés’. Ezek a hirdetések termékeket és szolgáltatásokat is tartalmaznak, beállítható, hogy mikor látható a reklám, illetve bővítményekkel a hirdetéshez hozzá adhatunk helyszínt, képet és még sok más hasznos információt.

A Google Shopping hirdetések előnye, hogy keresési eredményeknél, akár több hirdetésünk is megjelenhet párhuzamosan. A keresőoptimalizálást segíti a részletes leírás, illetve, hozzá adhatunk a hirdetéshez ‘negatív kulcsszavakat’, amik rávezethetik a felhasználókat a termékünkre. Általánosan elmondható, hogy alig van, olyan dolog a Google Shopping-on, amit ne lehetne meghirdetni szöveges hirdetésként is, szimplán vannak olyanok, amiket nem érdemes.