Lépések a kisvállalkozások célközönségének megértéséhez


női ügyfelek

Tehát van egy teljesen új üzleti ötlete. És természetesen Ön és lehetséges üzleti partnerei úgy gondolják, hogy tervei nagyot lendülnek a piacon. Azonnali siker lesz, ez az egyetlen dolog, amire az emberek tudtukon kívül vártak?

Így van? Helytelen.

Egy izgalmas új üzleti ötlet nem az egyetlen kritérium a sikerhez az üzleti világban. A jövedelmező vállalkozás létrehozásának két módja van. Az első, amit a legtöbben csinálnak, az, hogy először létrehoznak egy terméket, majd elkezdenek ügyfeleket keresni új vállalkozásukhoz.

Ezzel a megközelítéssel az a probléma, hogy olyan termékekhez juthat, amelyeket az emberek nem akarnak. És ha Ön is olyan, mint a legtöbb kisvállalkozás, akkor pénzszűkében van, ami azt jelenti, hogy nincs nagy reklámhadiládája, hogy rávegye és befolyásolja az embereket, hogy megkívánják az Ön termékeit.

A második megközelítés, amely nagy valószínűséggel növeli a vállalkozás sikerének esélyét, a célközönség meghatározása. Először is értse meg igényeiket és preferenciáit, majd hozzon létre egy terméket vagy szolgáltatást, amely megoldja számukra az adott problémát. Így nem csak lenyomja valaki torkán bármely terméket vagy szolgáltatást, hanem megoldást nyújt egy olyan problémára, amellyel már szembesül.

Az eladni kívánt termék ismerete egy dolog. A célpiac megértése egészen más. A célpiac megértése létfontosságú bármely vállalkozás sikeréhez. Kérdezze meg bármelyik nagyobb márkát. Ha nem ismeri a közönségét, honnan tudhatná, hogy milyen közösségi média platformokon hirdetheti termékeit? Vagy milyen megjelenést szeretne adni a termékének?

Ideális vásárlói igényeinek, kívánságainak és preferenciáinak elsőbbséget kell élvezniük, ha hűséges ügyfeleket szeretne szerezni.

Mit jelent az üzleti vállalkozás megfelelő kutatás nélkül?

A kulcsszókutatástól kezdve, hogy megtudja, mi érdekli ügyfeleit, itt minden részlet lényeges. Nézze meg alaposan, milyen kifejezésekre keres a közönsége. Nézze meg, milyen termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek gyakran a Google-on. Ennek egyik biztos módja az, ha elkezd valamit keresni a Google keresőmezőjében, és figyelembe veszi a Google által kínált javaslatokat.

Teljesen meg kell értenie az eladott terméket vagy szolgáltatást, mielőtt bemutatná azt ügyfeleinek. Ennek kiváló módja, ha átfogó elemzést készít az Ön által kínált termékről/szolgáltatásról. Sorolja fel az összes szolgáltatást, amelyet ügyfeleinek fog nyújtani, és e szolgáltatások mellett készítsen egy listát arról, hogy a közönség milyen előnyökhöz jut, ha ezt használja.

Ha már vannak meglévő ügyfelei, meg kell értenie igényeiket és szükségleteiket, hogy új üzletével kisebb teret teremtsen a kudarcoknak. Mik azok a dolgok, amelyeket jelenlegi ügyfelei mindannyian szeretnének szolgáltatása részeként? És mik azok a dolgok, amelyeken szeretnének változtatni? Egy egyszerű módja annak, hogy megtudja, mi a közös ügyfeleiben, ha felméréseket vagy közvélemény-kutatásokat készít.

Soha ne felejtse el, hogy a célközönsége nem csak a saját célközönsége. Versenytársai a közönsége megragadásának módjait is keresik. Tehát stratégiákat kell bevezetnie annak biztosítására, hogy az ügyfelek ide jöjjenek, és ne a többiekhez. Elemezze a piaci versenyt, mielőtt belevágna az üzletbe. Tekintse ezt a lépést ugyanolyan fontosnak, mint a célközönség elemzését. Ismerje meg riválisa marketingstratégiáját, milyen ügyfeleket vonz, és mekkora részesedéssel rendelkezik a piacon.