Több vásárlás ösztönzése a közösségi médián keresztül


közösségi média appok telefonon

Az e-kereskedelmi vállalkozások számára a közösségi média marketing előnyei nagymértékben kedveznek a márka ismertségének és a vásárlói hűségnek. Bár ezeknek a tényezőknek a jelentőségét nem lehet túlbecsülni, a közösségi médiát a bevételek közvetlen növelésére használó márkák gyakran frusztráló helyzetbe kerülhetnek: kiváló követői mutatókat fognak észrevenni, de a számok nem jelentenek több konverziót a közösségi médián keresztül.

Ha ez a helyzet ismerősnek tűnik, közelítse meg közösségimédia-stratégiáját újból a konverziókra és a bevételekre összpontosítva. Íme néhány konverzióvezérelt tipp a kezdéshez.

A közönségkutatás kritikus fontosságú azoknak a vállalkozásoknak, amelyek közösségimédia-stratégiájukat csak most kezdik kidolgozni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy kiakadt, ha már stratégiát dolgoz ki. Ha a stratégia nem úgy működik, ahogy szeretné, egyetlen lépést se tegyen, mielőtt visszatér a rajzasztalhoz, és alapos közönségkutatást végzett. A további finomítások és optimalizálások egyszerűen nem nyernek teret, ha: a) rossz közönséget céloz meg; b) nem a megfelelő módon beszél a közönségéhez; vagy c) a célközönség nem az Ön által választott platformo(ka)t használja.

Jóllehet a lehető legtöbb platformon jó aktívnak lenni, csökkenni fog a hozam, ha túl szűkre osztja be közösségi média költségvetését. A közönségkutatás segít megtalálni azokat a platformokat, amelyeken a legnagyobb hatást érheti el.

A legtöbb esetben a tartalom inkább a felső csatorna stratégiája, mint egy alacsony csatornával rendelkező, konverzióvezérelt stratégia. Ez azt jelenti, hogy a felső csatorna hatékony megközelítése nélkül nem lesz konverzióra alkalmas közönség. A kiváló tartalom minden konverziós stratégia alapvető előfutára; az ügyfeleknek érdeklődniük és elkötelezettnek kell lenniük, mielőtt hajlandóak lesznek meghallani az értékesítési prezentációt. Állítsa be a konverzióhoz szükséges feltételeket azáltal, hogy olyan tartalmat ad közönségének, amely inspirálja, megnevetteti, oktatja őket vagy felkelti a kíváncsiságukat vagy segíti a kapcsolatteremtést.

A tartalomhoz hasonlóan az elköteleződés a bevétel elengedhetetlen feltétele, függetlenül attól, hogy közvetlenül vezet-e bevételhez vagy sem. Ha ügyfeleinek kérdése van, vagy megemlítik márkáját, válaszoljon nekik!

Természetesen nem kell 100%-ban vállalnia a tartalomkészítés terhét. Hozzon létre egy méretezhető, virágzó visszacsatolási hurkot a felhasználók által generált tartalommal vagy UGC-vel. Adjon a márkájának egy hashtaget, amelyet jól láthatóan feltüntet a marketingfedezeten, az iparági eseményeken és a termék csomagolásán. Kövesse nyomon a hashtaget, és használja a közösségi figyelőeszközöket más márkák és termékek említésének nyomon követésére, így újra megoszthatja a termékeit bemutató bejegyzéseket. Indítson versenyeket, ajándékokat és követői kampányokat, hogy maximalizálja a követői által készített márkabarát tartalom mennyiségét.